رئيس ديوان عدالت اداري:
ارتقاي سلامت اداري و تكريم ارباب رجوع را وظيفه خود مي‌دانيم

حجت‌الاسلام و المسلمين منتظري ارتقاي سلامت اداري، تكريم ارباب رجوع و حسن برخورد با مراجعان را از وظايف اصلي كاركنان در ديوان عدالت اداري دانست و گفت: انتظار ما اين است كه ديوان عدالت اداري به عنوان يك مرجع قضائي و اداري و نهادي از بدنه نظام اسلامي اين مساله را رعايت كرده و براي ديگران نيز الگو باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمين منتظري ارتقاي سلامت اداري، تكريم ارباب رجوع و حسن برخورد با مراجعان را از وظايف اصلي كاركنان در ديوان عدالت اداري دانست و گفت: انتظار ما اين است كه ديوان عدالت اداري به عنوان يك مرجع قضائي و اداري و نهادي از بدنه نظام اسلامي اين مساله را رعايت كرده و براي ديگران نيز الگو باشد.
رئيس ديوان عدالت اداري در همايش مديران دفاتر شعب بدوي و تجديدنظر ديوان عدالت اداري، ضمن تبريك دهه ولايت و عيد سعيد غدير اظهار داشت: شما همكاران بيشترين ارتباط را با ارباب رجوع داريد و انتظار من اين است كه تكريم آنان را جزء اولين اولویت‌های خود قرار دهيد.
وي افزود: داشتن سلامت اداري در ديوان عدالت اداري كه خود عضوي از دستگاه‌هاي نظارت بر نظام اداري است، از اهميت ويژه‌اي برخوردار است، ضمن اينكه ما بايد بدانيم كه در محضر خدا هستیم و او همواره ناظر بر کارهای ماست.
حجت‌الاسلام و المسلمين منتظري تاکید کرد: ما باید مراقب اعمال و کردار خود باشیم و حیثیت، اعتبار و ارزش خود را ارج نهیم تا با افتخار و سربلند دوران خدمتمان به پایان برسد.
رئیس دیوان عدالت اداری ضمن تقدیر از تلاش مديران دفاتر شعب در ساماندهی پرونده‌ها گفت: زحمات شما را ارج مي‌نهم و تشكر مي‌كنم. اميدوارم اين تلاش‌ها موجب رضايت خداوند و دعاي مردم براي شما باشد.
وي اضافه كرد: خوشبختانه با همت شما وقت رسيدگي به پرونده‌ها تا حدودي سامان‌دهي شده و نسبت به گذشته زودتر به دعاوي اصحاب دعوا رسيدگي مي‌شود، كه اين نكته‌اي مثبت در كارنامه كاري شما عزيزان است.
رئيس ديوان عدالت اداري با اشاره به اينكه مدت رسيدگي 4 تا 6 ماهه در ديوان عدالت اداري، مهلتي منطقي و معقول است، ادامه داد: انتظار بيش از اين موجب نگراني ارباب رجوع و در برخي موارد بروز مسايل و مشكلات جدي براي آنان است.
 حجت‌الاسلام و المسلمين منتظري در ادامه با بيان روايتي از اميرالمومنين امام علي(ع)  گفت: به فرموده آن حضرت، نشانه مديريت خوب 2 چيز است، يكي برنامه‌ريزي و ديگري پرهيز از ريخت و پاش.
وي افزود: همگي بايد اين سخن پرمعناي اميرمومنان را نصب العين خود قرار دهيم و بدانيم اگر به اين دو آموزه توجه نشود، كارهايمان به ثمر و نتيجه درستي نمي‌رسد.
در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام قرباني، معاون قضائي و امور شعب ديوان عدالت اداري نيز ضمن قدرداني از همراهي مديران دفاتر شعب گفت: در پايان شهريور ماه 1392 موجودي شعب بدوي 76827 پرونده بوده، اين تعداد در اسفندماه همان سال به 87200 پرونده رسيد كه اين به معني اضافه شدن 10373 پرونده به موجودي‌هاي ديوان است. اين روند صعودي افزايش پرونده‌ها تا پايان ارديبهشت‌ماه ادامه داشت به نحوي كه در پايان اين ماه تعداد پرونده‌هاي ديوان عدالت اداري به 91185 مورد رسيد. به عبارت ديگر، به طور متوسط در هر ماه نزديك به 1730پرونده به موجودي پرونده‌هاي ديوان اضافه شده است.
وي افزود: از خردادماه جاري با تلاش و همتي كه همكاران انجام دادند، روند معكوس و كاهش تعداد پروندها آغاز شد و تا پايان شهريورماه جاري شاهد كاهش مانده پرونده‌ها در ديوان عدالت اداري بوده‌ايم. به گونه‌اي كه موجودي پرونده‌هاي ديوان در پايان شهريورماه به 88000 پرونده كاهش يافته است.
حجت‌الاسلام قرباني از همكاران خواست تا با همكاري بيشتر خود ضمن سرعت بخشيدن به رسيدگي‌ها چنان شود كه زمان انتظار براي مراجعان به ديوان عدالت اداري بيش از يك سال نباشد. وي گفت: گاهي در گذشته اوقات نظارت ديوان تا سال 1396 رفته بود كه با مساعدت قضات محترم و همراهي كاركنان شعب فعلا اين وقت به 18 ماه و تا پايان اسفند 1394 متوقف شده است. ان شاء الله تا پايان سال جاري اين زمان به كمتر از يك سال خواهد رسيد.
معاون قضائي و امور شعب ديوان عدالت اداري اظهار داشت: اميدواريم بتوانيم با جذب قضات بيشتر، مشكلات موجود را برطرف كنيم.   
وي در پايان ضمن تشكر از تلاش‌هاي مديران دفاتر شعب ديوان عدالت اداري از آنان خواست، موجبات تسهيل صدور راي را فراهم نمايند و تكريم ارباب رجوع و پاسخگويي به مراجعان را در برنامه كاري خود قرار دهند.


گزارش تصويري اين همايش را در اينجا ملاحظه كنيد

دسته بندی ها

پیغام شما با موفقیت ارسال شد

ارسال دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه ها از فرم پایین صفحه استفاده نمایید.

کاراکترهای باقی مانده : (1000) حرف