علی ابن موسی الرضا عليه السلام :علت تشريع نماز جماعت آن است كه اخلاص، يكتاپرستى ، تسليم حق بودن و بندگى براى خداوند، آشكار و بى پرده نمايان باشد.
رئیس دیوان عدالت اداری:
هر کس باید در حد و اندازه خودش حرف بزند

حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری از شرایط بدفرهنگی، بدحجابی و بی‌بندوباری در جامعه انتقاد کرد و گفت: انتظار نداشتیم کسی که سوگند یاد کرده که از ارزشهای اسلامی پاسداری کند مطالبی بگوید که دشمنان و هنجار شکنان از آن سوء استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری از شرایط بدفرهنگی، بدحجابی و بی‌بندوباری در جامعه انتقاد کرد و گفت: انتظار نداشتیم کسی که سوگند یاد کرده که از ارزشهای اسلامی پاسداری کند مطالبی بگوید که دشمنان و هنجار شکنان از آن سوء استفاده کنند.
رئیس دیوان عدالت اداری در نشست هیأت عمومی دیوان ضمن تبریک به مناسبت اول رجب و ولادت امام محمدباقر(ع) گفت: ولادت امام محمدباقر(ع) در روز جمعه اول ماه رجب سال 57 هجری قمری است که اولین امامی است که به ابن­الهاشمین و ابن­الفاطمین یعنی پدر و مادر هاشمی و فاطمی معروف می­باشند.
حجت الاسلام و المسلمین منتظری در ادامه اظهار داشتند: نکته ای به نظرم رسیددر این جمع شریف عرض می کنم . و این نکته را من نه از باب این مقام و سمت و مسئولیت که دارم .  بلکه به اعتبار اینکه یک طلبه کوچک هستم وظیفه خود می دانم یاد آوری کنم و چون در پیشگاه خدای متعال مسئولیت داریم حداقل ادای تکلیف کرده باشیم و آن اینست که: در زمانی که تمامی علما و مراجع به شرایط بد فرهنگی حاکم و بدحجابی و بی­بندوباری به وجود آمده در جامعه اعتراض دارند و درحالی­که متدینین و مردم حزب­ا... در شهرهای مختلف با راهپیمایی و سردادن شعار از مسئولین امر خواستار مقابله با بدحجابی و اصلاح امور هستند و در مقطعی که یک ایرانی سرسپرده کتابی تحت عنوان «نه روسری نه تو سری مملکت دوست پسری» می­نویسد. آقای رئیس جمهور در مصاحبه زنده و در رسانه ملی مطلبی بگوید که زیبندة رئیس جمهور ایران نیست.
وی گفت : کسی که امسال را سال فرهنگ نام­گذاری کرده و در برابر قرآن در مجلس شورای اسلامی سوگند یاد کرده است که پاسدار اسلام و شریعت مقدس و احکام نورانی آن باشد نباید مطالبی را بگوید که برخی از دشمنان و هنجارشکنان از آن سوء استفاده کنند.
منتظری تصریح کرد: ما نباید حربه به دست کسانی بدهیم که شاهدیم در برابر اجرای احکام الهی موضع­گیری می­کنند و کتاب ننگین منتشر و تلاش می­کنند اینگونه فرهنگها را القاء نمایند.
وی اظهار داشت: نمی­خواهم بگویم اگر عمل یک مأمور و یا یک روشی در برخورد با هنجارشکنان اشکال دارد ما اشکال را برطرف نکنیم، اشکال را برطرف کنیم. امّا نقد ما این است که چرا باید ایشان مطالبی را بگوید که قطعاً در معارف اسلامی نیست. می­گویند بعضی از مردم از باب امربه معروف ورود پیدا می­کنند و بعضی از کارها را انجام می­دهند بعد می­گویند معروف آن چیزی است که عرف مردم آن را معروف بداند!
منتظری گفت: معروف این نیست که عرف جامعه یک امری را معروف بداند. معروف آن است که خدا آن را بعنوان معروف معرفی کرده است، معروف آن است که شریعت مقدس اسلام آن را بعنوان معروف معرفی نموده است. اگر فرض کنیم جامعه یک روز منکر اسلامی را معروف تلقی کند کمااینکه در غرب اینگونه است آیا این دیگر معروف می شود؟  این چه حرفی است  که در قالب هیچ یک از موازین شرعی نمی گنجد و بعد در یک رسانه عمومی مطرح می شود. همین امروز صبح خانمی را دیدم پشت فرمان نشسته روسری اش را انداخته، چه کسی مسئول این وضعیت است؟ چه کسی وظیفه دارد که سبقه­ی اسلامی را بر جامعه حاکم کند ؟ آیا محیط جامعه یک محیط فردی است که یک خانم یا یک دختر خانم هر جور می خواهد لباس بپوشد و یا آرایش بکند و یا هر جور می خواهد ورود پیدا کند و زمینه فساد اخلاقی را فراهم نماید. ما آیات متعددی که در باب حجاب و نحوه معاشرت زن و مرد – نگاه کردن چه جوری باشد، برخوردها چگونه باشد، داریم اینها برای چه محیطی است؟ آیا در نظام اسلامی مسئولین امر وظیفه ندارند که شرایط را بگونه ای فراهم کنند که این هنجار شکنیها به حداقل برسد چرا بعضی به خود اجازه می دهند یک روز در جایگاه شورای نگهبان بنشینند و قوانین را خلاف قانون اساسی معرفی کنند و یک روز به جای فقها بنشینند و فتوی بدهند.
ایشان در پایان بیان داشتند: امیر المومنین(ع) فرمودند رحم الله من عرف قدره، هر کس در حد و اندازه خودش حرف بزند و حرکت بکند. قطعاً و مسلماً این حرفها موجب می شود عده­ای از دلسوزها، عده­ای از فقها، عده­ای از علماء، عده­ای از مسئولین امر بیایند و برخورد نمایند و مجدداً این مسئله خدای ناکرده موجب تنشی بشود. این چه کاری است و این چه جور حرف­زدنی است که انسان گونه­ای حرف بزند و کاری بکند که باعث این گونه تنشها در جامعه بشود.  امیدواریم که انشاءا... شاهد تکرار اینگونه مسائل نباشیم.
در پایان جلسه  5 پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت و درخصوص سه پرونده دستورات مقتضی صادر شد:
1.   پرونده کلاسه 89/172 موضوع اعلام تعارض آراء صادره از شعب 5و18 دیوان از طرف آقای ... که پس از بحث و بررسی و ملاحظه مستندات قانونی از جمله لایحه قانونی مربوط به تعدیل سازمانهای ارتش ملی اسلامی و بازنشستگی پرسنل و بازخرید سوابق خدمتی آنان مصوب 1358 شورای انقلاب و قانون ارتش جمهوری اسلامی ایران مصوب 1366 و اینکه بازخریدی شکات هریک بموجب قوانین فوق­الذکر صورت گرفته است تعارضی بین آراء شعب مزبور تشخیص نگردید.
2.   پرونده کلاسه 89/173 موضوع اعلام تعارض آراء صادره از شعب اول و سوم دیوان از طرف خانم ...: هیأت عمومی پس از بررسی سوابق و ملاحظه مستندات قانونی مربوط به تعارض در آراء شعب اول و سوم تشخیص نداد.
3.   پرونده کلاسه 88/670 موضوع شکایت آقای... به خواسته ابطال مصوبه 92309/ت39716ک مورخ 7/6/1387 وزراء عضو کمیسیون ماده یک آیین­نامه اجرائی قانون مقررات صادرات و واردات در تعیین عوارض صادراتی علوفه و خوراک دام و طیور: هیأت عمومی دیوان پس از بحث و بررسی و ملاحظه مقررات مربوطه و اینکه در تصویب مصوبه معترض­عنه رعایت ضوابط قانونی مندرج در بند (د) ماده 33 قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران بعمل آمده است. مصوبه مورد شکایت را خلاف قانون و خارج از حدود اختیارات تشخیص نداد.

دسته بندی ها

پیغام شما با موفقیت ارسال شد

ارسال دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه ها از فرم پایین صفحه استفاده نمایید.

کاراکترهای باقی مانده : (1000) حرف

دربـاره مـا

در اصل يكصد و هفتاد و سوم قانون اساسي آمده است: «به ‌منظور رسيدگي به شكايات، تظلمات و اعتراضات مردم نسبت به مأمورين يا واحدها يا آئين‌نامه‌هاي دولتي و احقاق حقوق آنها، ديواني به نام ديوان عدالت اداري زير نظر رئيس قوه قضائيه تأسيس مي­گردد.