بهترین و مطمئن ترین راه تقدیم دادخواست به دیوان عدالت اداری «دفاتر خدمات الکترونیک قضایی» در سراسر کشور است
با حضور رئیس دیوان عدالت اداری و هیات همراه؛
دفتر نمايندگي دیوان عدالت اداری چهارمحال و بختیاری افتتاح شد

بیست و چهارمین دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری با حضور رئیس دیوان عدالت اداری کشور در شهر کرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری افتتاح شد.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور در حاشیه افتتاح اين دفتر با تاکید بر ضرورت افتتاح این دفاتر در مراکز استان ها، اظهار داشت: با افتتاح دفاتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در مراکز استان‌ها دیگر  لزومی به مراجعه مردم به دیوان عدالت اداری در تهران و طرح شکایت و ارائه دادخواست‌ها نیست؛ چرا که این پاسخگوی نیاز مراجعان خواهند بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری دریافت شکایت‌ و ثبت دادخواست‌های مردم را اولویت اصلی کار این دفاتر دانست و افزود: مردم می تواند با مراجعه به این دفتر شکایت های خود ارائه دهند و از طریق همین دفاتر نیز پرونده خود را پیگیری کنند.
رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به به روز بودن و استفاده از امکانات جدید در این دفتر تصریح کرد: همچنین مراجعه کننده به این دفتر با ثبت شکایت خود و دریافت کدپیگیری از سامانه رسیدگی به شکایت های دیوان می‌تواند در هر نقطه کشور از روند و نتیجه رسیدگی به شکایت خود مطلع شود.
وي اهتمام ویژه این دستگاه برای حل مشکلات ادرات را وظیفه اصلی این نهاد دانست.
حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری بر ضرورت تعامل و همکاری دستگاه ها با این دفاتر نمایندگی تاکید کرد و گفت: هماهنگی میان ستگاه‌های قضایی و مدیران اجرایی باید به نحو مطلوب صورت گيرد تا از این طریق مشکلات مردم رفع شوند.
رییس دیوان عدالت اداری در ادامه فرصت پاسخگویی به دادخواست ها را توسط دستگاه اجرایی یک ماه عنوان کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی در طول مدت یک ماه موظف به پاسخگویی به شکایت و دادخواست ارسال شده هستند، لازم است به منظور احقاق حقوق بیت‌المال و همچنین تسریع در روند رسیدگی دستگاه‌ها این مهلت را رعایت کنند.

حضور مردم در صحنه؛ كليدي ترین عامل برای حفظ و اقتدار نظام
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری همچنین در جریان افتتاح دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در شهرکرد در جلسه شورای اداری استان حضور یافت و طی سخنانی با اشاره به ضعف سلامت اداري در كشور بر لزوم اصلاح و بازسازي ادارات و سازمان‌ها توسط مسئولان تاكيد كرد و اين شرايط نا مطلوب را نتيجه بي توجهي به خدمت صادقانه دانست.
وی توکل بر خدا را تنها راه موفقیت در انجام وظایف دانست و گفت: توکل بر خدا و استعانت از ذات لایزال الهی موفقیت و سربلندی در کارها و وظایف را در پی خواهد داشت و غفلت از خدا و دنیا طلبی به یقین چیزي جز شکست نخواهد بود.
رییس دیوان عدالت اداری با اشاره به ایستادگی امام خمینی(ره) در برابر استعمار جهانی از ایشان به عنوان یک الگوی خدا محور یاد کرد و گفت: توکل بر ذات مقدس احدیت مهم ترین عامل پیروزی، ایستادگی و شکست ابرقدرت های شرق و غرب توسط امام خمینی(ره) بود.
حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری مردم را پایه های اصلی نظام دانست و تصریح کرد: هیچ دولت و حکومتی بدون اتکا، اراده و حضور مردمی در صحنه شکل نخواهد گرفت و حضور و اتکاي به نیروی مردمی ضامن بقا و ایستادگی انقلاب خواهد بود.
وی با اشاره به مظلومیت و خانه نشیبنی حضرت علی (ع) یکی از دلایل مهم این خانه نشینی امام بر حق را عدم همراهی و حمایت مردم از ایشان دانست.
رییس دیوان عدالت اداری افزود: حضور مردمی در صحنه های انقلاب و کشور موثرترین و کلیدی ترین عامل برای حفظ و اقتدار نظام در برابر دشمنان خواهد بود.
وی خدمت صادقانه به مردم را وظیفه اصلی مسئولین نظام برشمرد و گفت: مسئولان نظام به عنوان خدمتگزاران و خادمان این ملت باید خدمات صادقانه و بی منت را به این مردم هوشیار و بصیر ارائه بدهند.
حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری سلامت نظام اداری در کشور را بسیار ضعیف دانست و گفت: متاسفانه شاخص های سلامت اداری در کشور جایگاه و درجه نامطلوب و غیرقابل قبولی دارد که این شایسته یک نظام اسلامی نیست.
وی افزود: میزان انجام کار مفید و اثربخش در ادارات و خدمت رسانی مطلوب به آحاد جامعه ضعیف و نامطلوب است که باید این ساختار توسط مسئولان هر دستگاه ها اصلاح و باسازی شود.
رییس دیوان عدالت اداری با اشاره به تدوین شاخص ها و معیارهای سلامت اداری، عمل به این شاخص ها و دستورات را یک وظیفه همگانی و بسیار مهم دانست.

ضعف سلامت اداري نتيجه بي توجهي به خدمت صادقانه است
وی با اشاره به آمار بالای شکایات از ادارات و دستگاه های اجرایی، بروز این معضل را نتیجه بی توجهی به سلامت و خدمت صادقانه در ادرات بیان کرد.
حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری وضعیت آمار شکایت ها در استان چهارمحال بختیاری را نگران کننده دانست و به تشریح برخی از این آمارها پرداخت و اظهار کرد: سال 91 در مقایسه با سال 90 میزان شکایت ها به 651 فقره رسیده که نسبت به سال 90 کاهش محسوسی داشته است. این درحالی است که در  هشت ماه سال 92 شاهد افزایش 50 درصدی در شکایت ها هستیم.
رییس دیوان عدالت اداری درباره افتتاح دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در استان چهارمحال و بختیاری گفت: این دفتر در راستای رسیدگی به شکایت های مردمی و ایجاد سلامت اداری در استان راه اندازی شده است.
وی با تاکید بر لزوم حفظ بیت المال در ادارات تصریح کرد: همه کارکنان و مسئولان ادارات نسبت به حفظ و نگهداری صحیح از بیت المال مسئول هستند.
حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری قانون مداری را تنها راه سالم سازی ادرات دانست و افزود: حاکم سازی ضابطه بجای رابطه و حاکمیت قانون در سرتاسر مجموعه های اداری سلامت را در مجموعه های اداری تامین خواهد کرد و به طور قطع مردم نیز تابع قانون خواهند بود.

دسته بندی ها

پیغام شما با موفقیت ارسال شد

ارسال دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه ها از فرم پایین صفحه استفاده نمایید.

کاراکترهای باقی مانده : (1000) حرف