بهترین و مطمئن ترین راه تقدیم دادخواست به دیوان عدالت اداری «دفاتر خدمات الکترونیک قضایی» در سراسر کشور است
رئیس دیوان عدالت اداری
خدمات غیرحضوری نقش تعیین‌کننده‌ای در رضایتمندی آحاد مردم دارد

توسعه خدمات غیرحضوری (طرح ملی 3070) که رضایت خدا و رضایت مردم را در پی داشته باشد، کاری ارزشمند و قابل تحسین است.

به گزارش روابط عمومی دیوان عدالت اداری ؛ حجت‌الاسلام و المسلمین بهرامی، رئیس دیوان عدالت اداری که در دیدار با حسین امیری‌گنجه، مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ سخن می‌گفت، افزود: سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی می‌تواند با اتکا به سرمایه بیمه‌شدگان در جامعه نقش مهمی را در برطرف نمودن دغدغه‌ها و ایجاد رفاه برای بیمه‌شدگان و  بازنشستگان ایفا نماید.
رئیس دیوان عدالت اداری با توجه به نقش و کارکرد تامین اجتماعی گفت: امروز در دنیا مقوله تامین اجتماعی بسیار مهم است و در کشور ما نیز با تحت پوشش قرار داشتن 42 میلیون نفر از ویژگی و حساسیت خاصی برخوردار می‌باشد.
وی با اشاره به عملکرد اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ در کاهش آراء اجرای احکام گفت: اقدامات خوبی در روانسازی امور انجام گرفته که این اقدامات قابل تحسین است و باید به سمتی حرکت کنیم که طرح شکایات در دیوان به حداقل برسد.
حجت‌الاسلام و المسلمین بهرامی با ارز‌یابی شرایط کاری بعد از ویروس منحوس کرونا گفت: شرایطی که پس از بروز ویروس کرونا به  وجود آمده نیاز به خدمات غیرحضوری را دوچندان کرده و باید خدمات از این طریق آسان و به صورت غیرحضوری در دسترس آحاد مردم قرار گیرد.
وی تصریح نمود: معرفی خدمات غیرحضوری در سطح قوه قضائیه و دیوان عدالت اداری مورد توجه قرار گرفته است و هیات‌های عمومی دیوان عدالت اداری غیرحضوری برگزار می‌شود. این تغییررویه نسبت به گذشته در ارتقای رضایتمندی مردم و اثربخشی آن تاثیر فراوانی دارد.
بهرامی ضمن اعلام آمادگی دیوان عدالت اداری برای تقویت تعامل با سازمان تامین اجتماعی و کاهش مراجعان گفت: معتقدیم که فلسفه وجودی دیوان عدالت اداری آن است که هر کسی حقی را مطالبه می‌کند، اگر برمبنای قانون؛ شرایط احراز آن حق را داشته باشد، باید به آن برسد.
رئیس دیوان عدالت اداری با توجه به واکاوی شکایات مردمی گفت: سازمان تامین اجتماعی می‌تواند با برنامه‌ریزی، تغییر رویه‌ها و شفاف‌سازی برخی از قوانین؛ نحوه برخورداری از مزایایی بیمه‌ای را به جامعه مخاطبان اعلام کند و کارفرمایان و بیمه‌شدگان ضمن آگاهی از شرایط و نحوه ارائه خدمت به درستی و با شفافیت در سامانه‌ای که در دسترس سازمان و دیوان عدالت اداری باشد، ثبت نمایند. به طور قطع با چنین رویکردی در آینده با کاهش مراجعات روبه‌رو خواهیم بود.
در ادامه این دیدار حسین امیری‌گنجه، مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ ضمن ارائه عملکرد اداره حقوقی اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ در خصوص آمار پرونده‌های اجرای احکام گفت: طی اسفند ماه سال 1398 لغایت آبان ماه سال جاری (1399) از مجموع 950 پرونده اجرای احکام در سطح اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ 680 پرونده مختومه گردید.
امیری‌گنجه افزود: طی چند ماهه اخیر جهش بسیار بلندی در کاهش پرونده‌های حقوقی صورت گرفت و طی آبان ماه سال جاری 160 فقره پرونده اجرای احکام مختومه گردید.
وی با اشاره به تلاش‌های اداره کل غرب تهران بزرگ در کاهش پرونده‌های اجرائی احکام گفت: کارگروهی متشکل از معاونت تعهدات بیمه‌ای و اداره حقوقی غرب تهران بزرگ تشکیل شد و با استفاده از ظرفیت‌های موجود، افزایش نیروی انسانی، زمان کاری و حضور موثر در شعب؛ ضمن به حداقل رساندن زمان رسیدگی به پرونده‌های اجرای احکام، رضایتمندی بیمه‌شدگان و کارفرمایان را نیز ارتقا بخشیدیم.


مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ تاکید کرد: از مجموعه پرونده‌های اجرای احکام 471 پرونده تا پایان سال 1398 در دست اقدام بوده که هم‌اکنون به کمتر از 2% رسید ومختومه شده است. از ابتدای سال 1399 لغایت آبان ماه 1399 تعداد  440 فقره پرونده اجرای احکام به اداره کل غرب تهران بزرگ ارسال شده که هم‌اکنون از این تعداد به کمتر از 270 پرونده کاهش یافته که بنا داریم طی ماه‌های آینده این تعداد را به صفر برسانیم.
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ در خصوص اجرای طرح ملی ۳۰۷۰ گفت: طرح سی هفتاد رسالتی مهم است که با توجه به گستره و فضای سازمان به لحاظ افزایش ذینفعان که از مرز ۴۲ میلیون نفر در حال گذر است و در استان نیز به حدود ۴ میلیون نفر رسیده است؛ نیازمند نگاهی ویژه است.
امیری‌گنجه ادامه داد: نمی‌توان با نگاه و روش گذشته نسبت به سازمانی که هر روز در معرض تغییر است، کارهای مثبت انجام داد. مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با ایجاد این طرح و تدوین و ابلاغ آن به استان‌ها به عنوان ۳۰۷۰ یعنی ارائه 30 خدمت غیرحضوری این سازمان به ذینفعان؛ گامی بزرگ در غیرحضوری کردن خدمات سازمان تامین اجتماعی برداشته است.
وی با بیان اینکه در شرایط کنونی به علت وجود مشکلات و تورم، سازمان تامین اجتماعی تصمیم گرفت عزمی جدی برای کاهش مراجعات ارباب رجوع داشته باشد، افزود: این طرح که برای کاهش حضور ارباب رجوع به شعب و راحتی و تسهیل دسترسی به خدمات حضوری سازمان به صورت غیرحضوری راه‌اندازی شده؛ دو استراتژی را دنبال می‌نماید.
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ با بیان اینکه یکی از استراتژی‌های این طرح، بقای سازمان است، افزود: الزامات تاریخی و تجربی تامین اجتماعی حاکی از این است که سازمان برای بقای خود در این برهه که همه به سمت الکترونیکی شدن پیش می‌روند، باید این طرح را اجرائی کند. 

پیغام شما با موفقیت ارسال شد

ارسال دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه ها از فرم پایین صفحه استفاده نمایید.

کاراکترهای باقی مانده : (1000) حرف