نخستین اطلاعیه معرفی شدگان مرحله اول ششمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی *** شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن «ماه مبارک رمضان، ماه دوری از گناهان، ماه بندگی مبارکتان باد.»
با ثبت اولین دادخواست:
دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در خراسان جنوبی گشایش یافت

با ثبت اولین دادخواست در سامانه مدیریت پرونده‌های قضائی، دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در استان خراسان جنوبی طی مراسمی با حضور حجت الاسلام و المسلمین منتظری، رئیس دیوان عدالت اداری و هیات همراه و همچنین جمعی از مدیران و مسوولان قضائی و اجرایی استان گشایش یافت.

با ثبت اولین دادخواست در سامانه مدیریت پرونده‌های قضائی، دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در استان خراسان جنوبی طی مراسمی با حضور حجت الاسلام و المسلمین منتظری، رئیس دیوان عدالت اداری و هیات همراه و همچنین جمعی از مدیران و مسوولان قضائی و اجرایی استان گشایش یافت.
به گزارش روابط عمومي دیوان عدالت اداری، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در مراسم افتتاح این دفتر در شهر بیرجند گفت: راه اندازی این دفتر امکان آسان طرح شکایت مردم از دستگاه‌های اجرایی را در دیوان عدالت اداری فراهم می‌کند و به این ترتیب دیگر نیازی به مراجعه حضوری مردم استان برای ارایه شکایت خود به مرکز نیست.
وی افزود: با راه اندازی این دفتر دیگر نیازی نیست مردم شریف استان خراسان جنوبی رنج سفر تا تهران را برای طرح شکایت در دیوان بر خود تحمیل کنند و با توجه به نوع رسیدگی به دعاوی در دیوان عدالت اداری که بر اساس تبادل لوایح است، همچنین امکان پیگیری غیرحضوری پرونده‌ها با استفاده از پایگاه اینترنتی، تلفن گویا و همچنین مراجعه به دفاتر استانی، دیگر مردم نیازی به مراجعه حضوری به دیوان عدالت اداری ندارند.
به گفته رئیس دیوان عدالت اداری، کاهش هزینه دادرسی، کاهش هزینه رفت و آمد مردم، ثبت دادخواست و ارائه مدارک در استان و رفع نواقص احتمالی در محل از دیگر مزایای گشایش این دفاتر است.
حجت الاسلام و المسلمین منتظری در ادامه اظهارداشت: ما به موجب قانون مکلف هستیم که در تمام مراکز استانها دفاتر نمایندگی را افتتاح کنیم برای اینکه مردم با شرایط راحت تر و بهتر بتوانند به خدمات مرتبط با دیوان عدالت  اداری دسترسی داشته باشند و ان شاء الله درصورت فراهم شدن زیرساخت‌ها و امکانات امیدواریم تا پایان سال تمام این دفاتر راه‌اندازی شود.
وی با تاکید بر اینکه تسهیل در انجام امور ارباب رجوع و همچنین رسیدگی دقیق به پرونده‌های قضایی از اولویت های کاری دیوان عدالت اداری محسوب می‌شود، افزود: با راه‌اندازی دفاتر دیوان در استان‌ها همچنین تسریع در پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی به هنگام تبادل لوایح، امیدواریم متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها کاهش یابد.
 رئیس دیوان عدالت اداری بیشترین شکایت را از دستگاه‌هایی دانست که بیشترین مراجعات مردمی را دارند.
رئیس دیوان عدالت اداری ضمن بیان این مساله که برای احقاق حقوق بیت‌المال ضروری است، دستگاه‌ها از مشاوران حقوقی قوی و مسلط استفاده کنند، اظهار داشت: اگر دستگاه‌های اجرایی از مشاوران حقوقی توانمندی استفاده کنند، ضعفی که امروز در برخی پرونده‌های دیوان از این جهت وجود دارد، برطرف می‌شود.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد توجه بیشتر کارگزاران به قانون و رعایت آن موجب کاهش طرح دعوی علیه آنان در دستگاه‌های قضائی بویژه دیوان عدالت اداری باشد.
 

دسته بندی ها

پیغام شما با موفقیت ارسال شد

ارسال دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه ها از فرم پایین صفحه استفاده نمایید.

کاراکترهای باقی مانده : (1000) حرف

دربـاره مـا

در اصل يكصد و هفتاد و سوم قانون اساسي آمده است: «به ‌منظور رسيدگي به شكايات، تظلمات و اعتراضات مردم نسبت به مأمورين يا واحدها يا آئين‌نامه‌هاي دولتي و احقاق حقوق آنها، ديواني به نام ديوان عدالت اداري زير نظر رئيس قوه قضائيه تأسيس مي­گردد.