وَ قَالَ امیر المومنین علی ( عليه السلام ) : مَنْ أَصْلَحَ مَا بَيْنَهُ وَ بَيْنَ اللَّهِ أَصْلَحَ اللَّهُ مَا بَيْنَهُ وَ بَيْنَ النَّاسِ وَ مَنْ أَصْلَحَ أَمْرَ آخِرَتِهِ أَصْلَحَ اللَّهُ لَهُ أَمْرَ دُنْيَاهُ وَ مَنْ كَانَ لَهُ مِنْ نَفْسِهِ وَاعِظٌ كَانَ عَلَيْهِ مِنَ اللَّهِ حَافِظٌ .و آن حضرت فرمود: هر كس آنچه را ميان او و خداست اصلاح نمايد، خداوند آنچه را بين او و مردم است اصلاح كند. و هر كس كار آخرتش را به اصلاح آورد، خداوند كار دنيايش را اصلاح كند. و آن را كه از خود بر خود واعظ است از خدا بر او نگهبان است.
دکتر رحیم پور ازغدی:
عفاف و حیا تکمیل کننده حجاب است

دکتر رحیم پور ازغدی در همایش روز عفاف و حجاب در دیوان عدالت اداری، گفت: عفاف و حیا تکمیل کننده حجاب است و  فرد با حجابی که عفیف نباشد قطعاً در معرض آسیب های بسیاری قرار می گیرد.

به گزارش روابط عمومی دیوان عدالت اداری، حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و استاد دانشگاه در همایشی به مناسبت روز عفاف و حجاب در جمع بانوان دیوان عدالت اداری، گفت: حجاب و عفاف مختص زنان نیست و مردان نیز باید عفیف و از پوشش مناسبی برخوردار باشند.

رحیم پور ازغدی تأکید کرد: بی حجابی و بی قیدی در پوشش، به تغییر ذائقه ی جنسی مردان و در نتیجه فروپاشی خانواده منجر خواهد شد و پس از فروپاشی بنیاد خانواده و رها شدن فرزندان طلاق در اجتماع، بدون برخورداری از هر گونه تربیت و پشتوانه ی پرورش،  مسلماً روز به روز بر تعداد بزه کاران افزوده می گردد و این خود زمینه ساز شکل گیری خانواده های سست و بی بنیاد در آینده است و این دور فاسد همچنان ادامه می یابد.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تلاش غرب در اشاعه فرهنگ برهنگی گفت: در طول سال ها، غربی ها از هیچ کوششی برای اشاعه بی حجابی یا همان برهنگی فروگذار نکرده اند. اوج این کوشش ها در دوران رضا خان انجام شد که رژیم طاغوتی پهلوی، بر اساس نسخه غربی ها و در رأس همه انگلیسی ها، برای بی حجاب کردن زنان ایرانی دست به اسلحه برد و خون شمار کثیری از مردم بی گناه ما را ریخت. بعد از پیروزی انقلاب نیز غرب  تلاش کرده تا با انواع تهاجم های بیرونی آن هم به اسم ترقی، پیشرفت وآزادی، حجاب را از زنان ایرانی بگیرد.

رحیم پور ازغدی گفت: واقعیت اصرار غرب بر بی حجابی زنان، به سوء استفاده گسترده از زن توسط نظام سرمایه داری بر می گردد که آنها را به یک ابزار و عامل اقتصادی تبدیل کرده است تا بتواند با بهره گیری از جسم او و جذابیت های زنانه، یک خط اقتصادی پُر رونق را به وجود بیاورد. نه فقط زن در غرب وسیله ای برای رونق اقتصاد و تجارت است، بلکه خود نیز یک کالای اقتصادی است که باید مورد معامله قرار گیرد. در این شرایط، طبیعی است که آنها به راحتی با حجاب کنار نخواهند آمد، لذا غربی ها با ترویج سبک زندگی غربی، کاری کرده اند تا زنان به طور خودجوش و بدون آنکه بدانند چه خیانت عظیمی به آنها می شوند، تبدیل به ابزار شده اند.

وی افزود: حجاب زمانی خوب است که با حیا و عفت همراه باشد، عفاف و حیا تکمیل کننده حجاب است؛ فرد با حجابی که عفیف نباشد قطعاً در معرض آسیب های بسیاری قرار می گیرد و خود نیز منشأ بسیاری از مشکلات در جامعه خواهد بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ارتباط عفاف و حجاب و رد نظریه اینکه می توان عفیف بود اما لزوماً حجاب نداشت، گفت: عکس این موضوع صادق است، در اصل حجاب مقدمه ای است برای عفیف بودن، به این معنا که لازمه عفیف بودن حجاب است.

رحیم پور ازغدی با تأکید بر اینکه حجاب باید براساس اعتقادات درونی شکل بگیرد، گفت: نهادینه کردن حجاب و عفاف از دوران کودکی و تبدیل آن به یک اعتقاد قلبی مانع بروز بسیاری از انحرافات می شود و حجاب باید بر اساس پایه و اعتقاد درونی در وجود افراد شکل گیرد و مستحکم شود، زیرا حجاب ظاهری دوام زیادی ندارد و ممکن است با تغییر محیط، آن هم از بین برود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه حجاب یک امر رفتاری است، اما عفاف ریشه  در قلب انسان دارد، گفت: برخی افراد امکان دارد حجاب ظاهری داشته باشند ولی عفت داخلی را در خود ایجاد نکرده باشند. این افراد، از حجاب فقط پوسته و ظاهری بی‌معنا دارند.

رحیم پور ازغدی در خاتمه گفت: برای ترویج حجاب نباید از ترویج حیا غافل شد. جامعه ای که حیا از آن رفته باشد، هر کاری از مردمان آن برمی آید اما، هنگامی که حیا در جامعه ای در قلب مردم رسوخ کرد در پی آن عفاف و خویشتن داری ایجاد می شود و سپس ثمره های عفاف یعنی حفظ حریم ها و حدود، آشکار می شود. در این هنگام است که می توان شاهد فرهنگ عفاف و حجاب و پوشش صحیح بود.

 

پیغام شما با موفقیت ارسال شد

ارسال دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه ها از فرم پایین صفحه استفاده نمایید.

کاراکترهای باقی مانده : (1000) حرف

دربـاره مـا

در اصل يكصد و هفتاد و سوم قانون اساسي آمده است: «به ‌منظور رسيدگي به شكايات، تظلمات و اعتراضات مردم نسبت به مأمورين يا واحدها يا آئين‌نامه‌هاي دولتي و احقاق حقوق آنها، ديواني به نام ديوان عدالت اداري زير نظر رئيس قوه قضائيه تأسيس مي­گردد.